Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát s grilovaným kozím syrom a karamelizovanou cibuľkou

nedeľa 14. mája 2017

Šalát s grilovaným kozím syrom a karamelizovanou cibuľkou

Minulý rok niekedy v októbri som vyhrala darčekovú poukážku do jednej brnenskej burgrárne. Vďaka tomu som objavila úžasný podnik, ktorý na mne zanechal mimoriadny dojem. Celkovo moja návšteva u nich momentálne stojí na čísle 3 (nechodím tam sama, vzala som tam mamku i otca, aby si aj oni užili dobré jedlo). Na počudovanie, burgery ma nechávajú chladnou, zamilovala som sa do ich šalátu s kozím syrom, karamelovou cibuľkou a balzamikovým dressingom. No čo ako úžasný môže byť, nie je to lacná záležitosť a tak iba zatlačím slzu a najbližší návrat odkladám na špeciálne príležitosti. Čo však učiniť môžem, je pripraviť si toto veľdielo doma, vlastnými rukami. Nemalo by na tom byť nič ťažké, hodiť na gril jeden syr, nakopiť šalát do misy a pokúsiť sa nenechať spáliť cibuľu by malo zvládnuť aj také nemehlo ako ja. Hoci po niekoľkých nedávnych nezdaroch som bola pripravená na najhoršie. Apokalypsa sa nekonala, všetko dopadlo tak, ako bolo naplánované. Naposledy som si nechala do ponukového šalátu priložiť aj koliesko grilovaného baklažánu a teda, bol tým ešte o niečo lepší (aj keď som si myslela, že to už nejde). A preto som túto surovinu použila aj v homemade prevedení. Veď viete, ja a baklažán.. 💘💕
  • 100-120 g kozieho syra (takého v tej rolke s kôrkou)
  • 1 veľkú cibuľu
  • 2 PL + 2PL balzamikového octu
  • trochu ochuteného oleja
  • štipku talianskeho korenia
  • niekoľko listov hlávkového šalátu
  • trochu citrónovej šťavy
  • koliesko baklažánu
Cibuľu nakrájame na tenké polmesiace a vložíme do panvice s olejom. Posypeme korením, zalejeme balzamikovým octom a na menšom ohni pozvoľna opekáme, kým zmes nezačne hustnúť a karamelizovať. Hotovú cibuľu preložíme bokom a do výpeku pridáme zvyšné 2 lyžice octu. Tie ešte samostatne necháme zhustnúť na dresing. 
Kozí syr potrieme olejom, poprášime korením a na grilovacej panvici z oboch strán grilujeme, kým sa neobjaví charakteristická vzorka. Rovnako postupujeme s kolieskom baklažánu. 
Do veľkej misy natrháme šalátové listy, prelejeme ich trochou oleja, ochutíme korením, pokvapkáme citrónovou šťavou a na ne uložíme hniezdo karamelizovanej cibule. Na tú pridáme baklažán, syr a všetko tu a tam pofŕkame balzamikovým dressingom.




Dekonštruovaný, aby ste videli, čo je ukryté pod syrom..



Ja som s výsledkom nadmieru spokojná, nemusím chodiť do drahých reštaurácií, aby som si dopriala obľúbené chody z ich jedálnych lístkov. Jasné, nie je to presná replika, ale to je na tom to čarovné. Môžete si ho podľa nálady upraviť tak ako potrebujete. Malou nevýhodou je, že ste to vy, kto stojí za sporákom. Niekedy je viac než milé, keď sa necháme obskakovať, ale čo už, to si nechajme na výnimočné udalosti. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára