Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Mrkvové rezance s kozím syrom a hráškom

utorok 27. júna 2017

Mrkvové rezance s kozím syrom a hráškom

Spolubývajúca mi vystrúhala takú poklonu, že som mala sto chutí ju objať. Čo je v týchto horúčavách znakom obrovskej vďačnosti, to musíte uznať. Pritom prišla tak nečakane, na takmer obyčajný obsah mojej misky. Rozhodla som sa teda, že sa oň podelím s vami, aby ste mali možnosť aj vy získať podobnú pochvalu. Pripravovala som si jeden z tých obedov, kedy sa mi nechcelo príliš vymýšľať. vtedy to istí kopec zeleniny, nejaké bielkoviny, najčastejšie v podobe syra a v podstate ide o to, ako zlikvidovať niektoré suroviny z chladničky, nech zbytočne nezaberajú miesto. Čím ma teda dostala do kolien? Vraj tento pokrm bez obáv môžem ísť predávať do akejkoľvek reštaurácie, vegetariáni by sa oň šli potrhať. Jednak forma rezancov z mrkvy okamžite uchváti pozornosť, po druhé, hrá to farbami, pretože kontrast oranžovej, zelenej a bielej je výrazný.. a jej komentár: "..A ešte to servírovanie: tu taký oriešok, hen taký oriešok, do toho hrudky syra, no vypadá to super!". Tak vidíte, aj z pár ingrediencií sa dá vymyslieť niečo, čo predčí všetky vaše očakávania. A musím sa priznať, že tentokrát som sa ani nesnažila. Rezance z mrkvy som nemala už dlho, tak som usúdila, že je opäť čas precvičiť svaly na ruke a strúhať do bezvedomia, hrášok som mala čerstvý od kolegyne a tešila som sa na jeho famóznu chuť, no a kozí syr som zvolila hlavne preto, lebo bol práve načatý. A úžasne chutí. Bonus v podobe orieškovo-olivovej zmesi som zvolila na poslednú chvíľu, lebo sa mi toho zdalo akosi málo. Naďabiť tu a tam na chrumkavý element je niečo, čo sa mi ráta, takže šup s ňou do misky! Navyše kvalitné tuky v strave potrebujeme, pretože práve ony pomáhajú telu vstrebávať všetky tie vitamíny zo zeleniny. Nie je viac nad čím špekulovať, vyhrňte si rukávy, ideme strúhať!
  • 1 gigantickú mrkvu, alebo dve menšie
  • 1 PL oleja z jadier vlašských orechov
  • 1 PL jablčného octu
  • ½ ČL údenej papriky
  • ½ ČL granulovaného cesnaku
  • 1-2 hrste čerstvého hrášku
  • 50 g kozieho syra
  • hŕstku orechovo-olivovej zmesi (Lidl DeLuxe)
Mrkvu očistíme a nastrúhame na rezance (kto má špiralizér je macher a smeje sa, ja mám "lievik" tak posilňujem, ale dá sa to zvládnuť aj škrabkou). Do woku vlejeme olej a jablčný ocot, pridáme rezance, ochutíme ich paprikou a cesnakom a opekáme, kým mrkva nie je zlatistá a opečená, mala by však stále ostať ešte trochu chrumkavá. Hotovú preložíme do misy, premiešame s hráškom, posypeme rozdrobeným kozím syrom a doplníme orechovou zmesou. Hotovo, podávame!



Mimochodom, použila som tento syr, pochádzajúci z orientálneho týždňa v Lidli a je fan-tas-tic-ký! Niečo ako feta, ale logicky vyrobený z kozieho mlieka. Rozdiel spoznať na prvé ochutnanie, takže milovníkom kozích výrobkov bude stopercentne vyhovovať. 





Skutočne neviem, čo by na to povedali vo vychytených reštauráciách, je však pravda, že v dnešnom svete, kde čoraz viac ľudí podlieha vegetariánstvu a v krajnejšom prípade i vegánstvu, raw a neviem akej strave ešte, by si asi našiel priaznivcov (pre tých vegetariánov; je mi jasné, že vegán sa misky nedotkne kvôli syru - musel by nájsť inú alternatívu a raw vyznavač zase z dôvodu tepelného spracovania mrkvy - ale i to sa dá obísť a podávať surové, nie je nič jednoduchšie). Ostatne i ja sa nechávam inšpirovať keto a paleo kuchyňou. Zabŕdnem však i do iných a nájdem si v tom to, čo potrebujem. Každému vyhovuje niečo iné, preto moje riadky v žiadnom prípade neberte ako odsudzovanie. Ide len o čisté konštatovanie. Snáď sa medzi vami nájde niekto, koho toto prosté jedlo zaujme a rozhodne sa pripraviť si ho. Dajte mi vedieť. 
Och a posledná myšlienka na záver: nechcem sa ani chvastať. Netvrdím, že som najdokonalejší kuchár na svete. Že všetko čo pripravím je ako ambrózia. Len ma skutočne dojalo, že sa mi dostalo takej milej pochvaly v momente, kedy som to nečakala ani náhodou (lebo viete ako to je: keď upečiem niečo do práce, v zastrčenom kútiku duše dúfam, že aspoň jedno ďakujem sa mi dostane..). 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára