Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Vajcia v oblakoch s Cheddarom a nivou

pondelok 5. júna 2017

Vajcia v oblakoch s Cheddarom a nivou

Možno ste to postrehli, možno nie, neviem, ako dobre sa orientujete vo svete food blogov. možno je to nakoniec len záležitosť "Keto komunity". V každom prípade, strhol sa obrovský rozruch a krik okolo najnovšieho výmyslu zvaného Cloud eggs/Eggs in clouds, čiže v preklade niečo ako vajcia v oblakoch. Ľudia sa predbiehajú v snahe vymyslieť niečo nové, zábavné, inšpiratívne s väčším či menším úspechom. Ja ako tvor ľahko ovplyvniteľný som sa, samozrejme, dala zlákať a podujala sa túto najnovšiu vychytávku vyskúšať na vlastnej koži. Najprv som tento príspevok vôbec nechcela publikovať. Preto mi trochu dlhšie trvalo ozvať sa a stále váham, či to nebude kontraproduktívne. Vec sa má takto: chuťovo je to fajn, veď čo by bolo zlé na vajciach s dvomi druhmi syra! Bohužiaľ, opäť pokrivkávam na forme. Tieto vajíčka v oblaku sa majú piecť voľne na plechu, nie v nejakej forme. Siahla som po nich však z dôvodu, že moje "cesto" bolo príliš tekuté a bála som sa, že by sa celé roztieklo po povrchu. Po druhé, opäť som prešvihla vhodný čas vybrania misiek z rúry, preto sa žĺtky upiekli viac, ako by mi bolo milé. Preto som si zaumienila, že v blízkej budúcnosti akciu podniknem znovu, tak ako sa má a budem dúfať, že dosiahnem lepšie výsledky. Preto tá moja nerozhodnosť. Ak by sa totiž recept podaril, určite by som vás o tom informovala. Ale, čo ak sa prejaví moje zlé lenivé ja a nikdy sak tomu neprinútim? Potom by ste boli ukrátení o malý tip, ako obyčajné vajcia prezentovať v trochu hravejšej forme (bola by to vlastne taká škoda? Ťažko povedať, nechám na váš úsudok). V podstate ide o primitívnu záležitosť. Základom je totiž, iba oddeliť bielka od žĺtkov, vyšľahať ich na tuhý sneh, zmiešať so syrmi a hodiť na plech. Do tohto obláčika usadiť ostávajúce žĺtko a upiecť. Hotovo, zázrak je na svete! Hovorím však, že sa jedná skôr o jednorazovú záležitosť, prípadne situáciu, kedy by ste chceli niekoho prekvapiť trochou inovácie. Myslím si, že taká syrová omeleta z panvice je rovnako chutná (veď do nej idú tie isté ingrediencie), naviac je menej prácna a ja mám práve rada, keď sa vajcia trochu pripečú a sú chrumkavé. To isté platí o volských okách, okrem dokonale tekutého žĺtka, ktoré v tomto prípade viem oveľa lepšie ustriehnuť, je chrumkavé bielko tá druhá vec, ktorú mám na nich rada. Teda záverom, oplatí sa podstúpiť celú túto "tortúru" šľahania a pečenia? Raz, pre zábavu, áno. Na bežné raňajky či obed? Zrejme nie. Pre blogové účely? Definitívne! Preto sa do toho vrhnem znovu. A vy si zatiaľ prečítajte ako na to (i keď som už všetko prezradila) a prípadne skúste sami. V tom prípade stopercentne dajte vedieť, čo si myslíte a ako sa vám príprava podarila. Opakujem, postup uvediem, ako som ho skutočne robila, ten originálny sa mierne líši a do budúcna ho upravím.
  • 2 vajcia - žĺtka a bielka zvlášť
  • 25 g Cheddaru
  • 25 g nivy
  • pár koliesok póru - zelenej šasti
  • trochu talianskeho korenia
  • olej na vymazanie foriem
Bielka oddelíme do veľkej misy a vyšľaháme na tuhý sneh. Do nich primiešame nastrúhaný Cheddar a nivu a na drobno nasekanú zelenú časť póru. Ochutíme korením a opatrne zapracujeme, aby sneh nestratil svoju vzdušnosť. Hmotu obozretne vložíme do pripravených keramických misiek a snažíme sa uprostred urobiť jamku, kam neskôr položíme žĺtko. Formy vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 3-5 minút, kým povrch nespevnie. Do jamky opatrne prenesieme žĺtko a znovu vrátime do rúry, kde dopekáme 3 minúty, kým obláčiky nie sú tuhé a držia formu, ale žĺtok je ešte tekutý (dobu regulujte podľa vlastných preferencií, ja som sa pozabudla a piekla dlhšie). Misky necháme trochu vychladnúť a následne vyklopíme. Podávame s čerstvou zeleninou {a toastmi, ak konzumujete}. 



Moja príprava do práce, bez cestovných nádobiek to proste nejde. 



Popísala som toho neúrekom už na úvod, dokonca sa niekoľkokrát opakovala, preto to už tristopiaty raz robiť nebudem, podotknem len, že vás nechcem odradiť od toho, aby ste si tieto vajcia v oblakoch pripravili. Chutia dobre, to bez pochýb, kolega na ne dokonca lačne pozeral, keď som vyťahovala z mikrovlnky. Ich idea sa nesie v duchu Cloud bread = oblačných chlebíkov/žemlí, ktorým som úplne prepadla a už ste mali možnosť na blogu ich vidieť niekoľkokrát. Takže ak sa vám tento koncept páči, rozhodne choďte do toho! A týmto to ukončujem, pretože budem mať zase tendenciu nadrístať slohovú prácu o ničom - čo sa mi stáva, keď mám pracovať, no namiesto toho veselo prokrastinujem na blogu. 
Majte sa, nádherný začiatok týždňa prajem!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára