Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Batáty s krémovým syrom v kelovom wrape

streda 23. augusta 2017

Batáty s krémovým syrom v kelovom wrape

V chladničke sa mi ponevieral ešte nevyužitý kel. Viete ako to je: kúpite si gigantickú hlavu (pretože menšiu ani nemali), máte víziu o dvoch-troch receptoch, do ktorých ho použijete a potom s hrôzou zistíte, že on je ešte stále tam a akosi z neho neubudlo! Alebo neviete a je to problém, s ktorým zápasia len večne single jedinci, čo sa zaobídu bez lepšej polovičky a kŕdľa deciek.
Bolo treba vymyslieť, ako naložiť so zvyškom tejto nutrične napumpovanej zeleniny. Nebol to až tak ťažký hlavolam, listové šaláty často využívam vo forme wrapu či tacos, ako "nádobu" do ktorej môžem zabaliť množstvo dobrých vecí. Dôležitou súčasťou takýchto zostáv je nátierka, ktorá bude všetko držať pohromade a zároveň vytvorí čosi ako "omáčku" okolo daných náplní. V tomto prípade som zvolila lahodný krémový syr, ktorý je dostatočne hustý, aby netiekol na všetky svetové strany. Bol v príchuti chrenu, čo si zvyčajne kupovať nezvyknem, ale červená nálepka zaúradovala.
Na vlne likvidácie chladničkových zásob poputovali dnu batátové hranolčeky. Nie, že by to bola nejaká núdzová záležitosť, sú fantastické, ale keby sa sladký zemiak na mňa nevykotúľal z regálu, pravdepodobne by som si naň nespomenula, pretože nepatrí medzi stabilných obyvateľov mojej komory. Ale vďaka bohu za to, že sa tak stalo, pretože duo batát/cream cheese je čarovné a už viem, že po nich budem siahať častejšie. Celkový mančaft uzatvárajú zelené olivy plnené modrým syrom (ó, delikatesa), pretože sladkým zemiakom niečo slané vytvorí dokonalý kontrast a zložky tak proti sebe oveľa viac vyniknú. Máme tu zo všetkého niečo! Slanú i sladkú chuť, krémovosť syra proti chrumkavému kelu..
Jedinú vec, ktorú som potrebovala rozlúsknuť je, ako sa poistiť, aby som z kelu vytvorila wrap, čo sa nebude rozpadať či lámať. Prišla som na jedno riešenie: blanšírovať ho pár minút vo vriacej vode, aby stonka trochu zmäkla a tú potom tĺčikom na mäso vyklepať, kým nie je plochá a poddajná. Celkom to zafungovalo, manipulácia s listami bola jednoduchšia, hoci dopredu upozorňujem, že istá dávka opatrnosti nezaškodí. Predsa len, je to krehkejšia surovina ako trebárs také tortilla placky. Ale verím, že ste šikovní a keď to zvládlo také nemehlo, ako ja, hravo si poradíte.
  • niekoľko listov kučeravého kelu
  • 2-3 PL krémového syra
  • 1 menší batát
  • hrsť zelených olív (plnených modrým syrom)
Batát umyjeme a aj so šupkou nakrájame na tenké hranolky. Pokropíme ich trochou oleja a rozložíme na plech s papierom na pečenie. Pri 180 °C pečieme 15-20 minút, kým nie sú mäkké. 


Listy kelu ponoríme do vriacej vody a pár minút varíme na sporáku, kým stonka nezmäkne. Vyberieme ich, osušíme a pomocou tĺčika stonku vyklepeme. Uložíme vedľa seba dva-tri listy tak, aby sa sčasti prekrývali a potrieme ich bohatou porciou krémového syra. Po dĺžke rozložíme hranolky sladkého zemiaku a pozdĺž uložíme nakrájané olivy. Kel po bokoch zahneme dovnútra a potom z dlhšej strany zvinieme do rolády. Prekrojíme na polovice a podávame!







Nie sú tie wrapy krásne pestré a hravé? Ako sa tak dívam na tie fotky, v reze mi pripomínajú dokonca suši. Čo ma privádza na myšlienku si takú paleo fejk verziu niekedy pripraviť. Tak či onak, táto verzia wrapu (či nepravej tortilly, nazvite si to ako chcete) je výborná a odporúčam vyskúšať ju. Spojenie sladkého zemiaku s krémovým syrom je hriešne (a na mojom hodnotovom rebríčku ju dokáže prekonať len orieškové maslo, ale tam je to o nevyliečiteľnej závislosti) a ja viem, že to nebolo posledný raz, čo som medzi nimi vytvorila toto puto. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára