Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Grilovaný camembert a strukové "hranolky"

utorok 1. augusta 2017

Grilovaný camembert a strukové "hranolky"

Ó, páni, ó páni, Ó PÁNI! Nebudete mi veriť, je to pre mňa neskutočné, ale stalo sa (a stále nad tým nechápavo krútim hlavou). Na vyššie sily a mocnosti medzi nebom a zemou síce nie som orientovaná, ale toto je priveľká náhoda. Práve dnes, prvého augusta, začiatkom nového mesiaca, mám to potešenie spísať pre Vás 800., slovom osemstý! publikovaný príspevok! Plánované to nebolo a nečakala som, že sa v poslednej dobe tak rozbehnem, ale darí sa mi teraz chrliť za sebou jeden článok za druhým. Či za to stoja musíte už posúdiť vy, ale v každom prípade, za svoju stranu musím skonštatovať, že odkedy som dostala malú dobre mienenú radu, snažím sa, aby to tu nejako vypadalo. Nedá mi len tak Vás niečím odbiť, pripravujem recepty, ktoré ma zaujmú a v kútiku duše dúfam, že bude to isté platiť aj z čitateľského pohľadu. Okrem toho, s vhodnejšími svetelnými podmienkami mám viac motivácie hrať sa s jedlom, aranžovať ho, obetovať prezentácii viac času a energie.
Neviem, dokedy mi to vydrží, predpokladám, že to nie je navždy (veď byť stále v takzvanom Go-Go-Go móde sa ani nedá), ale potešilo by ma, keby ma táto vlna unášala čo najdlhšie. Priaznivým faktorom je súčasná situácia v práci, kedy má vedenie na striedačku dovolenku, takže trochu zvoľnili tempo a nie je na nás vyvíjaný až taký tlak. Očakávam, že akonáhle uplynú prázdniny, všetko sa vráti do starých známych koľají, kedy nebudem vedieť, ako sa volám a budem makať ako skrutka ešte aj o polnoci (to, že som v robote 12 hodín aj teraz nechajme bokom, je to v podstate z vlastnej vôle).
Navyše, u seba pozorujem fakt, že len čo sa začnú skracovať dni, môj motor postupne zadrháva, nešliape ako by mal a nepomáha ani pravidelná údržba (rozumej: kvalitné prísuny paliva v podobe krmiva). Nuž, asi som v minulom živote bola zvieratkom, ktoré sa ukladá na zimný spánok.
Ale o zime už ani slovko, na rozdiel od druhých mi tropické teploty, ktoré opäť zavítali do našich končín, spôsobujú povznesený stav mysle a, pravdu povediac, ešte viac rozptyľujú pozornosť, pretože nesnívam o ničom inom, iba deke, vode, letných radovánkach, trebárs opekačke na záhrade. A tam sa hodí mať po ruke napríklad nasledujúci recept na grilovaný syr so strukmi, ktoré zastúpia rolu hranoliek. Tak všetkým dobrú chuť!

Na jednu ľahkú porciu:
  • 1 bochník camembertu (90 g)
  • zmes provensálskych byliniek
  • trochu oleja na potretie
  • 150 g fazuľových strukov
  • paradajková omáčka/zmes na hrianky/pizzu či kečup na namáčanie
  • čerstvý šalát podľa ľubovôle na servírovanie
Do misky vlejeme asi lyžicu oleja, pridáme zmes provensálskeho korenia a syr zo všetkých strán poriadne ponatierame. Položíme ho na horúci gril (grilovaciu panvicu) a opečieme z oboch strán, kým sa nevytvorí charakteristická vzorka. 
Podobne postupujeme so strukmi: očistíme ich, zbavíme koncov a "fúzov", obalíme olejom a prihodíme na gril. Ak máme tú možnosť, najprv ich krátko (maximálne 5 minút) povaríme a potom vložíme do studenej vody, aby si zachovali farbu. Nebudeme ich musieť tak dlho grilovať, aby boli dostatočne tepelne spracované. 
Syr i "hranolky" podávame s omáčkou či kečupom, ak sa nám žiada a porciou čerstvého šalátu podľa vlastného výberu. 






Mimochodom, papierové vrecúško, ktoré môžete vidieť na fotkách, som zhotovovala vlastnoručne. Chcela som totiž nejako napodobniť spôsob servírovania, na ktorý ste možno zvyknutí z preslávených fast foodov. Uznávam, trápne, ale v tom okamihu mi to prišlo ako roztomilé oživenie podnosu. Čo myslíte? A nebojte sa kritizovať, znesiem všetko! Okrem vajca..

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára