Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pesto baklažánový burger s grilovaným kozím syrom

pondelok 21. augusta 2017

Pesto baklažánový burger s grilovaným kozím syrom

Toto je zatiaľ posledný zo série baklažánových receptov a priznám sa, že aj môj najobľúbenejší. A najjednoduchší. Čím to je ste sa možno dovtípili už z jeho názvu. Spájajú sa v ňom dve ingrediencie, na ktoré nedám dopustiť: baklažán a kozí syr. Grilovaný. To vysvetľuje všetko. Navyše, podkladom pre burger je domáce kelové pesto, pri ktorom som objavila dokonalú receptúru a budem sa jej držať snáď do konca všetkých dní. Ak aj vy chcete patriť medzi osvietených, kliknite >>SEM<<. Dobre, kecám, viete, že som večný experimentátor a ak ma niečo zaujme, bezpodmienečne to musím vyskúšať. Ak ale niektoré pokusy sklamú, budem vedieť, kde je môj bezpečný prístav a kam sa mám vrátiť. Kelové pesto s Balkánskym syrom je záruka spokojnosti. Okrem toho, odkedy som sa nechala v Lidli nalákať na balzamikový krém, respektíve redukciu, párujem ju ku grilovaným syrom automaticky, pretože je k nim ako stvorená. Námet na tento ťah som odkukala v obľúbenom brnenskom burger bare a prvýkrát som sa pokúsila o rekonštrukciu o ich famózny šalát s kozím syrom >>TU<<. Ak patríte k fanúšikom grilovaných syrov, neváhajte prelistovať predchádzajúce články, toto leto som ich pripravila snáď bambilión, takže nebudem vypisovať všetky relevantné odkazy, ale stačí sa pozrieť napríklad do receptára a určite si vyberiete to svoje.
No ale vráťme sa k dnešnému burgru: namiesto žemlí ako "obal" slúži pečený baklažán, pričom lepidlom všetkých vrstiev je už toľko ospevované pesto. Výnimočné na ňom je aj to, že obsahuje vlašské orechy, ktoré nie sú rozomleté úplne na prášok, preto pod zubami občas prijemne zachrumkajú. Mám rada štruktúru v mojich jedlách, preto to vnímam ako významné plus. A kozí syr? Čo ako milujem tie kravské, všetky možné druhy od výmyslu sveta, kozí je pre mňa TOP. Zrejme z dôvodu, že ho nemám každý deň, ale skôr výnimočne. Predsa len, je k nemu hlbšie do vrecka. Takže ak si ho už mám vychutnať, tak s poriadnou fanfárou a pompéznosťou. A tento recept to zaručuje, aj keď kúzla a výmysly pri ňom nie sú potrebné, je jednoduchší, než povedať pesto baklažánový burger. Takže ďalej bez rečí, neodďaľujme už tú chvíľu, kedy si z neho poriadne odhryzneme, prejdime k príprave!
  • pol baklažánu - dve hrubšie kolieska na "žemle", zvyšok poslúži ako príloha
  • 2 PL domáceho kelového pesta >>klik<<
  • 1 bochník (120 g) kozieho syra (také to koliesko s kôrkou)
  • trochu oleja
  • zmes provensálskeho korenia
  • 5-10 ml balzamikovej redukcie
  • cherry paradajky
  • bazalku na ozdobu
Baklažán nakrájame na kolieska, osolíme a necháme postáť minimálne 15 minút, kým na povrch nevyrazí horkastá tekutina. Odsajeme ju kuchynskou utierkou a kolieska uložíme na plech s papierom na pečenie. V rúre vyhriatej na 180 °C pečieme 15 minút, kým baklažán nie je mäkký. 
Kozí syr zo všetkých strán namočíme v oleji a posypeme provensálskymi bylinkami. Položíme ho na rozohriatu grilovaciu panvicu a z oboch strán opekáme, kým sa na povrchu nevytvorí charakteristická vzorka.


Hotové kolieska baklažánu štedro namažeme pestom, na jedno uložíme syr, jeho povrch pofŕkame balzamikovým krémom, obložíme kolieskami paradajok a priklopíme druhým baklažánom. Podávame s ďalšími paradajkami a zvyšným pečeným baklažánom s čerstvou bazalkou. 






Ponáhľajte sa, rozpáľte gril, nech ešte stihnete využiť posledné príležitosti tohtoročnej sezóny. Bohužiaľ, leto sa nám kráti a ja nechcem ani pomyslieť na to, že už bude pomaly koniec augusta. Znamená to totiž, že aj v práci už zase vhupneme do starého známeho (a šialeného) tempa, kedy sa všetci nadriadení vrátia z dovolenky a začnú úradovať kolektívne, nie len jeden tu a tam. Och, hrôza! Ale nepredbiehajme zbytočne, užívajme si kým sa ešte dá, napríklad v spoločnosti príjemných ľudí a dobrého jedla (ako je toto)!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára