Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát s pečenou Pak Choi kapustou, avokádom a maslovou tekvicou

utorok 24. októbra 2017

Šalát s pečenou Pak Choi kapustou, avokádom a maslovou tekvicou

Je vidieť, že sa reťazce snažia zaujať zákazníka, vymýšľajú rôzne tematické týždne (už nielen Lidl, ale i Kaufland, Tesco a podobne..), prinášajú nám novinky (rekonštrukcie - ten, ktorý mám najbližšie už pol roka renovujú, prestavujú, organizujú, modernizujú, pribudli samoobslužné pokladne.. a nikdy sa tam nedá vyznať 😅). A tak na pultoch vidím potraviny a produkty, ktoré som predtým mohla zahliadnuť iba na internete. Som za to vďačná. Ako experimentátor sa neváham púšťať do čudných a exotických vecí, trendov, ktoré vládnu v online prostredí. Možno na to idem zoširoka, ale podstatou tohto bľabotania je fakt, že som do kuchyne prepašovala opäť jednu zeleninu, aby si odkrútila svoju premiéru. Pak Choi!
Nebojte sa, nie je to nijaká čínska nadávka (aspoň dúfam), ale druh kapusty, ktorá je síce drobnejšieho vzrastu, ale náramne dobre sa vyníma na všetkých tých fotkách. A keď už som sa teda ponorila do vôd ďalekého východu, tak s plnou parádou. Vzala som si na vyskúšanie aj ustricovú a rybiu omáčku. Používajú sa takmer v každom správnom ázijskom pokrme a ja som si nemohla predstaviť, ako asi chutia. Prvá mala tú česť zaúradovať ustricová. Je hustá ako sirup, dobre priľne k povrchu, takže som ju mohla natrieť na listy kapusty a tak ju šupnúť do rúry. Je dosť podobná sójovej, nebadala som nijaký náznak "morských potvor", hoci ustrice som v živote nekoštovala, takže nemám s čím porovnávať. Áno, je pomerne slaná, preto by som ju pridávala opatrne. Viac neviem, ako ju popísať, toto mi nikdy príliš nešlo. V každom prípade, tieto dve suroviny vytvorili celkom ladiaci pár a boli veľkým prínosom do mojej zeleninovej misy.
Čo sa ostatných komponentov týka, predstavme si ich. Keďže fičím na jesennej vlne, snáď ste si nemysleli, že sa to zaobíde bez nejakej tekvice. Maslová je tiež jedna z mojich obľúbených a tak pár prstencov putovalo na plech. Tento raz som ako hlavnú koreninu nezvolila škoricu, ale výdatnú dávku cesnaku a korenia na grilovanú zeleninu. Pre zmenu a nech sa to príliš nebije s Pak Choi.
Okrem tepelne upravených jedincov som zaháňala hlad hlávkovým šalátom, čerstvou mrkvou a reďkovkou a predovšetkým avokádom! Správne dozreté je u mňa vrcholom blaženosti a vždy mám nesmiernu radosť, keď mám to šťastie zakomponovať ho do obedových výtvorov.
  • 1 kus kapusty Pak Choi
  • 1 PL ustricovej omáčky
  • granulovaný cesnak a korenie na grilovanú zeleninu podľa chuti
  • niekoľko koliesok maslovej tekvice
  • trochu oleja (z vlašských orechov)
  • dokonale zrelé avokádo
  • 1 mrkvu
  • niekoľko červených reďkoviek
  • niekoľko veľkých listov hlávkového šalátu
  • citrónovú šťavu podľa chuti
Kapustu prekrojíme na polku a z oboch strán natrieme ustricovou omáčkou. Tekvicu nakrájame na kolieska a zeleninu rozložíme sa plech s papierom na pečenie (Pak Choi reznou stranou nadol). Ochutíme cesnakom a korením a pokropíme olejom. Vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C na takých 15-20 minút, kým nie sú mäkké. 
Vo veľkej mise premiešame hlávkový šalát s koreninami, olejom, citrónovou šťavou a kvapkou ustricovej omáčky. Navrch rozložíme upečenú kapustu a tekvicu, pokrájané reďkovky a ak máme trpezlivosť, z mrkvy a avokáda vytvoríme ružičky. Servírujeme, kým je tekvica a kapusta ešte teplá, ale tento šalát je vhodný aj za studena, výborne sa hodí zabaliť ho do práce či školy. 







Ázijská a orientálna kuchyňa boli vždy podľa môjho gusta, preto asi nemusím zdôrazňovať, že jazyk i žalúdok boli absolútne spokojní. Pre niekoho možno bude omáčka trochu šokom, hlavne, ak na takú exotiku nie ste zvyknutí, ale má v sebe niečo z klasickej sójovej i worchestrovej. Mali by ste jej dať šancu a okúsiť ju napríklad v tomto recepte. Mimochodom, tento síce obsahuje tekvicu, ale nie je natoľko extravagantný, aby sa mohol označiť štítkom #Šialených tekvicových receptov. Alebo máte iný názor? Pripadá vám divný? Napíšte, čo si o tom myslíte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára