Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (53)

piatok 29. decembra 2017

Bleskovky z kuchyne (53)

Ahoj, moji milí, vítam Vás pri (pravdepodobne) poslednom článku roku 2017. A ako sa s ním vhodnejšie rozlúčiť, než malým bilancovaním? Nebojte sa, nezahltím vás číslami a štatistikami, ani výpočtom všetkých udalostí, ktoré sa mi behom uplynulých 365 dní prihodili, či už dobrých alebo nie. Usaďme sa pri oddychovej prehliadke niekoľkých fotiek mojich misiek. V zložke ich mám habadej, ale rovnako i inej práce, dovolím si povedať, urgentnejšej, než je úprava snímok, preto toto vydanie bude čosi okresanejšie než obvykle, ale aj tak dúfam, že vám aspoň trochu bude po chuti.
Navyše, ak by ste boli zvedaví na to, čo sa sem nedostalo, zatiaľ či definitívne, môžete sa okamžite podívať na môj >>Instagramový profil<<, kde je toho neúrekom. Ak ste naň už zavítali, asi vám obrázky nižšie uvedené už budú známe, ale myslím si, že je viac takých, čo sú zvyknutí na blogové príspevky, preto si dovolím zrekapitulovať ich na tomto mieste pohromade. Tak už dosť rečí, ideme na vec!

Čo sa ovocia týka, niesla som sa primárne na tropickej vlne: keďže sa mi podarilo uloviť v akcii gigantickú papáju, bolo o festival lahodnosti postarané. Okrem toho ešte kopec kaki, banánov, citrusov, granátových jabĺk, nejakých hrušiek a jabĺk.. No všetko, čo zimné obdobie ponúka. 



Dobre, niekedy som fakt nemala náladu na aranžovanie. Hlad bol väčší..


Ale aby to nebolo len o raňajkových kreáciách, tu máme jednu obedovú situáciu. Cottage, milovaná škoricová tekvica a cherry s tekvicovými jadierkami, lebo dvojitá nálož čohokoľvek tekvicového je v mojej knihe zlatými písmenami. 



Nezabúdajme, že november a prevažná časť decembra je aj obdobím gaštanov, takže tie nemohli v mojom jedálničku rozhodne chýbať! Chodila som na trhy na pečené (bezkonkurenčne najlepšie), ale nehorázne kvantá do mňa padli aj vo varenej verzii. Len tak v Buddha miske alebo ako pyré, čoby polievka. A keď som vymyslela spestriť ho na sladkú verziu, to len bola bomba! Gaštany rozmixovať s trochou mlieka, lyžicou kakaa a máme delikatesnú pomazánku, ktorá napĺňala obsah mojich misiek a žalúdka niekoľko dní. 


Mimochodom, pečené vrúbkované "hasselback" jablko? Ó, ľudia, ďalšia závislosť. 



Ťažko identifikovateľné čudo nižšie je salak, nazývané aj hadie ovocie, pretože jeho šupka presne pripomína hadiu kožu. Detailný rozbor práve na instagrame >>TU<<, stačí preklikať fotky. 


Ja viem, zastávate názor, že obrázky bento misiek nie sú práve prehľadné a ťažko sa v nich vyznať, ale ak už mám vysoliť nejaké čísla, zvláštne je, že práve tieto kompilácie získavajú najviac srdiečok. Tak som si dovolila prepašovať sem aspoň dve. 
Oblačné žemle s mandľovou paštétou, mrkvou a >>mrkvovo-šampiňónovou omáčkou<<..


.. a šalátové rolky s rovnakým dipom plnené zeleninou z >>tohto receptu<<


Trochu nevábne vyzerajúca miska, ale v skutočnosti tak dobrá! Extra hustý šampiňónový krém s kvietkami bielej reďkovky. Ideálny na zahriatie! A psst, prezradím vám tajnú ingredienciu: krémový syr pre radosť chuťových receptorov!


Marakuja! Tu som ju jedla druhýkrát v živote. Mohla by som na nej frčať na pravidelnej báze, keby nebola tak drahá a v našich končinách viac-menej nedostupná. Vďaka bohu za sviatky, kedy nás reťazce rozmaznávajú (a vyciciavajú z peňazí) a ponúkajú aj neobvyklé plodiny. 



Pokus o ružu z manga. Aký je vlastne váš názor na toto "umenie" v miskách či tanieroch? Ste za, či to považujete za gýč a falošnú "pozlátku"? Nikdy som sa nepýtala, preto by som rada poznala názor ostatných.


A hoci som to nezdôraznila predtým, musím na záver. Moje raňajky sa nezaobídu bez jogurtového podkladu (momentálne sa búcham po vrecku a investujem do drahších gréckych jogurtov a predovšetkým skyrov!!), niekedy to striedam so zákysom a bez výnimky na vrch patrí hrsť orechov! Lieskovce, mandle, vlašské, para, kešu, arašidy.. všetky ostatné, poďte ku mne! Veverička nikdy nemá dosť. 


Cieľová páska prekročená, je tu finále. Ako som už napísala, nie je to všetko z môjho repertoáru. V priečinku mám ďalšie a ďalšie snímky, ktoré čakajú na úpravu. Ale niečo si musím nechať aj do budúceho vydania, no nie? 
Ak by ste ale boli príliš nedočkaví, zas a znovu opakujem, odkedy som mala možnosť založiť si insta účet, som na ňom varená pečená, pomaly sa do toho dostávam a musím priznať, že je to rozhodne jednoduchší a rýchlejší spôsob, ako sa prezentovať. Najmä z dôvodu, že fotografiu upravíte aby bola ako tak k svetu na pár ťuknutí do telefónu. Takže pre viac inšpirácií zavítajte tam. 
Neostáva mi nič iné, iba popriať nádherný piatok a všetko dobré do nového roku. Nech ten 2018 za niečo stojí a čaká nás v ňom len to najpríjemnejšie. 

2 komentáre:

  1. Krasny Novy Rok aj tebe Jar :) Vela plnych bento misiek, inspirácii a samozrejme laaasky. Ono to cloveku ide vzdy vsetko lahšie ked ju ma v srdiecku :) No a furt som neurobila tie salatove wrapy. Fuj to Katarina! Momentálne si užívam pecenie a varenie pre rodinku. Konečne mám nejakých jedákov tak to sa hneď pečie jedna radosť! :D A ja na tie exotické plody nejak nie som... už po Kiwi ma svrbí jazyk a z Ananásu sa mi robia kútiky :D kaki asi tak jedine :) Aká je tá marakuja?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katuška, všetko dobré Ti prajem, hlavne zdravie a veľa veľa sily do učenia, nech máš to štúdium bez problémov. Trochu šťastia k tomu a plnú náruč lásky, pretože ak máš niekoho, o koho sa môžeš oprieť život je hneď príjemnejší.
      Práve, keď je komu variť a piecť, zábava sa stáva trojnásobnou. Pre Teba, toho druhého a zdieľaná ako bonus.
      Na ananás mám aj ja nejakú čudnú alergiu, rozožiera mi ďasná a kiwi zjem, až keď je extra prezreté a mäkké, vtedy je mimoriadne sladké.
      Ale také mango, kaki, granátové jablká.. jój, to je moje.
      Marakuja.. povedala by som, že taký mix manga a marhule. Alebo si predstav poriadny multivitamínový džús, možno ten to vystihuje ešte lepšie (ak si správne vybavujem jeho chuť, nemala som už.. 6-7 rokov..).

      Odstrániť