Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Grilované kuracie prsia na južanský spôsob s dvomi druhmi hranoliek

pondelok 26. februára 2018

Grilované kuracie prsia na južanský spôsob s dvomi druhmi hranoliek

Prečo sa uspokojiť s jednými, keď môžeme mať dvoje, no nie?
Krásny dobrý deň, priatelia! Pripravte si oslavné fanfáry, po takmer nekonečne dlhej dobe tu máme recept na niečo mäsité. Naposledy som vám prezentovala >>stejk zo pstruha<<, ale to už tiež bolo takmer pred mesiacom. Nieže by som sa dala na vegetariánstvo, to predpokladám u mňa nikdy hroziť nebude, ale ak už, uprednostňujem rybacie konzervy (hanba mi), likvidujem zásoby paštét (ešte väčšia hanba - idem sa posadiť do kúta) alebo siahnem po kvalitnej šunke. A to si recept nezasluhuje. Vo väčšine prípadoch - toto je rozhodne výnimka: >>slaná jogurtová miska<<.
Ide o to, že vždy nakúpim plné koše zeleniny v obave, že nebodaj nebudem mať čo jesť a potom tú hromadu zásob musím likvidovať. Som nepoučiteľná, ale na druhej strane, neprekáža mi to. Podobné jedlá ma bavia a nesmierne mi chutia, takže načo opravovať niečo, čo nie je pokazené, všakže?
Tu sa dostávam k jadru pudla (neznášam toto prirovnanie, ale dala som ho sem preto, aby ste mi v komentári napísali, čo rovnako odpudzujúco pôsobí aj na vás. Ja mám z neho zimomriavky odporu po celom tele. Čo vy? 👇👇).
Vypadá to tak, že sme sa dostali do sezóny koreňovej zeleniny, respektíve, nie je žiadna iná, ktorá by prebila ponuku v obchodoch a tak neostáva nič iné, než siahnuť po tomto druhu.
V poriadnu, veď mrkvu, petržlen a dokonca zeler mám rada, takže nejaké zaujímavé recepty, sem s nimi!
Momentálne to nebude nič svetoborné, iba obyčajne neobyčajné hranolky, pečené v rúre, správne korenené (na kreatívnejší recept si počkajte, objaví sa zajtra, ak vesmírne mocnosti dovolia). Výborná príloha ku grilovanému mäsu!
Našla som v mrazničke ešte jeden kus kuracieho prsa (a kačacieho, ktoré zhodou okolností môžete vidieť na fotkách) a keďže som s ním chcela urobiť krátky proces, voľba padla na rýchle grilovanie. Neobyčajnosť mu dodávajú pochutiny inšpirované južanskými arómami, takže ak máte radi pikantnejšie chody, tento rozhodne bude na vašu nôtu. A keďže pre teplé podnebie je charakteristické lokálne exotické ovocie, muselo v tanieri bezpodmienečne figurovať avokádo. Ak sa nájde príležitosť ho niekam vtesnať, okamžite sa jej chopím, veď ma poznáte.
Ak máte teda už po krk zemiakov alebo len chcete trochu odľahčiť jedálniček o škroby, privítajte na stole iné druhy zeleninových hranoliek. Neobanujete, najmä nie v spojení s lahodným šťavnatým mäsom.
  • 2 kuracie (kačacie) prsia
  • 1 ČL mletého koriandru
  • 1 ČL granulovanej cibule
  • štipku soli
  • štipku paprikových vločiek
  • 1 ČL mletej údenej papriky
  • 1 Čl granulovaného cesnaku
  • 1 PL kvalitného oleja
  • •••••••••••
  • 2 veľké mrkvy
  • 2 veľké petržleny
  • 1 PL oleja
  • kreolské korenie podľa chuti (dá sa nahradiť iným pikantnejším)
  • trochu citrónovej šťavy
  • granulovaný cesnak a soľ podľa chuti
  • •••••••••••
  • avokádo
  • niekoľko čerstvých šalátových listov
  • hrsť cherry paradajok
  • kus šalátovej uhorky
  • petržlenovú vňať
Prsia umyjeme a uložíme do misky, posypeme koriandrom, cibuľou, soľou, paprikovými vločkami, paprikou, cesnakom a prelejeme olejom. Dobre zamiešame a necháme odstáť aspoň na 15 minút, nech mäso vstrebe chuť korenín.
Na rozpálenej grilovacej panvici prsia sprudka z oboch strán opečieme a potom na miernejšom ohni grilujeme, kým na povrchu nie je charakteristická vzorka a vnútro je mäkké a šťavnaté. Nevysušiť! Aby sa prepieklo rovnomerne, odporúčam najhrubšie časti pred opekaním narezať pomocou "motýlikovej" metódy na tenšie plátky. 
Mrkvu a petržlen ošúpeme a pokrájame na tenké hranolčeky. Premiešame ich s olejom, korením, citrónom, cesnakom a soľou a v rovnomernej vrstve ich rozprestrieme na plech s papierom na pečenie. V rúre vyhriatej na 180 °C pečieme 15-20 minút, kým na povrchu nie sú chrumkavé a zlatisté. 
Nasleduje zostavenie taniera: na dno uložíme lôžko šalátu, pridáme kôpky hranoliek, grilované mäso, avokádo (celú polku, nakrájané, či dokonca rozpučené, na spôsob dipu/guacamole - nechám na vás), plátky uhorky a cherry paradajky. Pokropíme citrónom a ak sa nám žiada, posypeme koreninami naviac. Ozdobíme čerstvou vňaťou a podávame!










Vo svojej podstate veľmi jednoduché a relatívne rýchle jedlo, ktorým sa určite zavďačíte mnohým stolovníkom. Hranolky sú bez debaty jedným zo spôsobov, ako nenápadnou formou do deciek dostať viac zeleniny. Má to požadovaný tvar? Má. Chrumká to ako klasické? Áno. A sú chutnejšie. vyhrali sme! Ak nemáte radi avokádo (tak vás nechápem), pokojne ho vynechajte, potom však možno nezaškodí zauvažovať o nejakom dresingu, ak k hranolkám nutne potrebujeme niečo na namáčanie. Nebojte sa prehľadať blog, mám ich tu asi miliardu, preto verím, že si nájdete nejaký, ktorý vám padne do oka. A ak áno, napíšte mi, čo by ste k pokrmu podávali, zaujímalo by ma, aké máte preferencie.
Zatiaľ si užite tento tanier a príjemný začiatok týždňa prajem!

2 komentáre:

  1. slovne spojenie "k jadru pudla" pocujem prvy raz a nepaci sa mi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, nie som teda jediná. Ďakujem za názor 😊

      Odstrániť