Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Karfiolová ryža s pečeným pórom a gaštanmi ako "šalát"

utorok 6. februára 2018

Karfiolová ryža s pečeným pórom a gaštanmi ako "šalát"

Ako vidieť, užívam si poslednú nádielku gaštanov. A potom už len budem musieť smutne zatlačiť slzu a nedočkavo čakať na ďalšiu sezónu. Na jednej strane je to zarmucujúce, na druhej nie, pretože som rada, keď už konečne budeme môcť povedať zime zbohom a tešiť sa na ďalšie čerstvé plodiny a produkty záhrad. Jarné lastovičky, poďte ku mne! Hlavne to teplo, svetlo, slnko. Šeď za oknom ma jednoducho ubíja a ja márne hľadám motiváciu v akejkoľvek stránke môjho života.
V práci je to o "držku", ako sa hovorí, nebavia ma ani koníčky a keď mám vyprodukovať štyri súvislé vety sem na blog, závity škrípu a hrozí, že sa každú chvíľu celá konštrukcia rozpadne.
Nemala by som si to tak pripúšťať k telu, bohužiaľ, som zrejme prehnane senzitívna a neviem, ako s týmito stavmi bojovať. Máte vy osvedčené triky?
Jednou z možností, je, samozrejme, podporiť činnosť organizmu výdatným, chutným, bohatým a zároveň osviežujúcim jedlom. Myslím, že v tejto miske sa skombinovali ingrediencie, ktoré tieto podmienky perfektne spĺňajú.
Tak v prvom rade gaštany, sú nutrične bohaté a plné energie, hoci sa to na prvý pohľad nemusí zdať. Koniec koncov, je to orech a tie sú vždy koncentrovanou náložou živín. Pečená zelenina, v tomto prípade pór, šampiňóny a nemravná kopa cesnaku zase zaručia hrejivú komponentu, ktorá celý pokrm ozvláštni. Ak ste ešte neskúšali cesnak pečený v šupke, robíte obrovskú chybu, priatelia, pretože takouto prípravou nadobudne výrazne sladkú arómu, naopak, prílišná pikantnosť sa tým potlačí, takže ak ste na túto chuť citliví, nemusíte sa jej obávať.
Hlavnou zasycujúcou zložkou je neštandardne spracovaný karfiol. Určite mnohí z vás obľubujú jednoduché ryžové misky plné zeleniny, je to typické "krabičkové" jedlo, ktoré nepotrebuje priveľa špekulácií a postačí na zahnanie hladu. Ja sa s ryžou nekamarátim, od útleho detstva nie, nikdy som ju nemala rada. Po objavení geniálnej náhrady v podobe karfiolu sa všetky moje problémy vyriešili a ja nemôžem byť šťastnejšia, že som sa internete našla toľko variácií na jeho prípravu. Jedným z typických čínskych chodov je práve smažená ryža a naservírujú vám ju snáď v každej reštaurácii. Obohatíte tak trochu mdlý karfiol o nezameniteľnú chuť, ktorá bude len a len prínosom do akejkoľvek vrchovato naloženej misky.
  • ružičky karfiolu
  • hrudku masla
  • 10-12 stredných šampiňónov
  • 15-20 cm bielej časti póru
  • 8-10 uvarených gaštanov
  • 6-8 strúčikov cesnaku
  • trochu citrónovej šťavy
  • 1 ČL sójovej omáčky
  • štipku paprikových vločiek
  • zmes korenia na čínu
  • štipku granulovaného cesnaku
  • zelenú časť póru na ozdobu
Karfiol uvaríme vo vode na skus a nasekáme na miniatúrne kúsky vzhľadom pripomínajúce zrnká ryže. V panvici ho na masle sprudka osmažíme a pridáme šťavu z citrónu, sójovú omáčku, paprikové vločky, koreniny a cesnak. Opekáme do zlastista a chrumkava.
Na plech s papierom na pečenie rozložíme kolieska póru, očistené šampiňóny v celku (ak sú veľké, tak polovičky) a strúčiky cesnaku v šupke. Ochutíme rovnako citrónom a sójovou omáčkou, posypeme obľúbeným korením a obložíme plátkami masla. Vo vyhriatej rúre pri 180 °C pečieme 15-20 minút, kým zelenina nie je mäkká a cesnak akoby skaramelizovaný.
V mise zmiešame karfiolovú ryžu s pórom, cesnakom zbaveným šupky, hríbikmi a uvarenými gaštanmi. Ozdobíme nasekanou zelenou časťou póru a podávame.






Skutočne netradične zvolené ingrediencie "šalátu", ale dovolím si tvrdiť, že zároveň vyladené do posledného sústa. Nie až tak výrazná chuť karfiolu je nahradená delikátnymi gaštanmi a znamenitým pečeným cesnakom. Samotný pór je svieži a zaujímavý a ide ruka v ruke s jemnými šampiňónmi. Kyslo slané arómy použité na vylepšenie ryže trochu kontrastujú so sladkými gaštanovými a karamelovými tónmi, ale ako jeden celok je to kompaktne pôsobiace jedlo.  
Dajte mi vedieť, či súhlasíte alebo si klepete prstom po čele, som nesmierne zvedavá!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára