Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Oblačný toast s banánom a arašidovým maslom

utorok 12. septembra 2017

Oblačný toast s banánom a arašidovým maslom

.. a druhý s plesňovým syrom s pestom..
Nie je to prvýkrát, čo na blogu ospevujem tieto zázračné oblačné žemle, ktoré svojou nízko sacharidovou vlastnosťou spĺňajú moje požiadavky na ideálnu formu pečiva. Že sú skutočne praktické, variabilné a vhodné na akékoľvek účely sa vám budem snažiť dokázať ďalším receptom, tento raz na ich sladkú verziu! Áno, ak je to to, čo vám doteraz chýbalo, vaše prosby boli vyslyšané. Prísne vzaté, žemličky možno považovať za akési pseudo lievance, s tým rozdielom, že sa pečú v rúre, nie klasicky na panvici. Navyše, transformujeme ich o level vyššie na zapečené toasty, pretože chrumkavejšia kôrka a tekuté lahodné jadro, to je to, o čo dnes beží.
Neviem, v akom vzťahu ste s arašidovým maslom. Niekto ho miluje, niekto nenávidí. Niekto ho vníma ako čiste slanú záležitosť, naopak, sú skupiny, ktoré sa púšťajú len do sladkých kombinácií. Ja stojím na oboch frontoch. Nemám problém jesť ho v podobe omáčky trebárs k mäsu, ale s láskou si ho nalejem na kotol tvarohovej misky s priehrštím ovocia. Keďže som nerozhodná, i na obed som vytvorila dve verzie. Dnes sa však pobavme najmä o tej sladkej. Naplnenej okrem spomínaného masla ešte kolieskami banánu. Možno otrepaná, ale nesmrteľná verzia!
Mimochodom, niekto si z dovolenky berie pohľadnice, magnetky, mušle z mora, gýčové sošky.. ja ťahám v kufri jedlo. Napríklad baklažán.. a bulharské arašidové maslo! Chrumkavé. S kusmi orechov takými veľkými, aké som zatiaľ v "našich" výrobkoch nevidela. Veľa vám o zložení nepoviem, pretože je v bulharčine a som natoľko lenivá, že sa mi to nechce pomocou googlu prekladať (a možno je lepšie ho ani nevedieť; **EDIT: dobre, čo by som pre vás neurobila, našla som odkaz, prečítajte si to >>priamo tu<<), v každom prípade, zmienim sa stručne o konzistencii. Na povrchu plávala objemná vrstva separovaného oleja, lenže to je znak kvalitných orieškových masiel, stačí hmotu iba poriadne zamiešať a hneď máme dokonalú krémovú konzistenciu. Toto maslo konkrétne nebolo nijak ochucované - ani soľou, ani cukrom, je neutrálne, takže je vhodné práve na to, aby ste si sami určili, akým spôsobom ho využijete. Čo sa mi veľmi páči. Ale to len tak na okraj, viem, že hocikto nemá príležitosť sa len tak dostať k bulharským výrobkom.


K samotnému "receptu" veľa tárať netreba. Každý zvládne natrieť dve a dve kolieska "pečiva" bohatou vrstvou masla, obložiť náplňou a priklopiť ich dohromady. Mohli by sme tu skončiť, avšak odporúčam pustiť sa ďalšou cestou a vložiť ich do toastovača. Tekuté jadro je bombastické! Či už v prípade banánovej verzie, alebo aj druhej, kde som jednu časť namazala maslom, druhú pestom a pokládla kúskami syra s modrou plesňou. Aj toto spojenie zbožňujem!
Popis výroby samotných žemlí uvádzať nebudem, stačí ak kliknete napríklad na >>TENTO<< odkaz, kde je všetko potrebné.
  • 4 oblačné žemle - postup podľa receptu v odkaze, ale do cesta naviac pridať:
    • 1 ČL škorice
    • pár kvapiek mandľového extraktu
  • 2 PL arašidového masla (jemného, chrumkavého, ochuteného - podľa ľubovôle)
  • ½ banánu
  • {1 PL domáceho pesta, pre druhú verziu}
  • {20 g syra s modrou plesňou, pre druhú verziu}
Upečené žemle potrieme maslom, obložíme kolieskami banánu a priklopíme. Vložíme ich do zohriateho toastovača a pár minút pečieme, podľa potreby a výkonu spotrebiča. Hotovo, podávame so zvyšnými kúskami banánu (a môžeme preliať napríklad medom alebo javorovým sirupom, posypať orieškami naviac a podobne). 








Vidíte? Naozaj som konečne našla dokonalú náhradu pečiva, ktorú možno prispôsobiť akejkoľvek situácii a nálade. Hrať sa dá aj s tvarmi, nikde nie je napísané, že to musia byť prísne iba okrúhle žemle. Piekla som už i >>bochník<< alebo aj >>roládu<<. 
Dajte mi vedieť, do ktorej skupiny sa radíte. Ste skôr na sladké alebo slané chute? A aké pocity vo vás vyvoláva arašidové (či obecne orieškové) maslo?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára